Sholihah Collection

Baru Aku Sedar


kala umur aku 7-11 tahun

dulu aku rase diri aku kasihan sgt
sbb tiap2 mlm abah suh solat berjamah maghrib dan isya
makanya sy tak dpt tgk citer doraemon dan ultraman kt tv
dulu aku heran
knapa tiap2 mlm abah suh baca yasin
dulu aku memberontak
knapa tiap2 mlm abah suh baca alwaqiah
dulu aku rase borink
sbb tiap2 mlm kna nynyi asmaul husna
dulu aku takut
sbb tiap2 mlm kna mengaji ngan abah smpi khatam sbb abah garang tang mengaji

kala umur aku 12-24 tahun

waktu umur ni, aku dan keluargaku dlm keadaan huru hara
dek pemergian abah
mama kerja keras
nk besarkan 6 org anak
dan waktu ni aku dh mule leka
aku dh mula jarang baca yasin, waqiah, brjamaah n mengalunkan asmaul husna
mcm mn duit aku masuk, senang sgt duit aku abis ntah ke mana

kala umur aku 25-sekarang

skrg br aku sedar
betapa byknye pahala sembhyg berjamaah
antara suami isteri
skrg br aku sedar
betapa abah dan mama menantikan surah yassin dr anak2
skrg br aku sedar
betapa murahnye rezeki dgn membaca alwaqiah tiap2 mlm
skrg br aku sedar
betapa byknye fadhilat jika berzikir dgn Asmaul Husna
skrg br aku sedar
betapa pentingnye mengaji Al-Quran supaya aku bole ajar anak2 aku membaca Kitab Allah

Br sekarang aku sedar pentingnye apa yg abah n mama dh ajar aku dr kecik lg
dek sbb terleka, aku dh jarang buat semua tu
dan skrg, aku kna latih balik diri aku utk buat balik semua nih

**************************************

0 Juta Org Sayang Saya:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...