Sholihah Collection

Teh hijau utk kurus

Korg percaya tak teh hijau bole buat kite kurus.. Aku tak percaya tau walaupun pakcik yahoo n uncle google byk tulis pasal ni.. Smpi la fact ni dpt dibuktikn oleh opismate aku...

Kes 1: opismate aku ni dulu aku tgk berisi ckit tau.. Skrg ni aku tgk sume bj dia dh loose!!! Why!!! What happen!!!! How!!! Lps byk kali aku intetview dia, br aku tau.. Dia kurus sbb TEH HIJAU.... Then ari2 aku tgk dia teguk 3 liter air.. Seram nieyhhhhhhh... Botol air dia bapak besar gile!!!! Dia kate berat mcm aku ni memerlukan aku minum 3liter air.. Uihhhhh... Seksa mak noks... 1liter sehari pun susah aku nk abiskan... Tahniah chiku ida... Anda dh kurus!!!!

Kes 2: yg ni kes peg aku.. Aku konfirm dia akan bc post aku nih.. Kan cik rati kan.. Ni sume angkara jd urusetia kursus kat melaka ari tu.. Aje gilenye ko! Mkn hotel 6x sehari selama 5 hari... Mmg aku balik ari tu, ensuami dh tak knl dh binik dia... So, cik rati la yg suggest teh hijau ni.. Dia kate dulu dia booncit, tp dia amalkn minum teh hijau...

So, aku decide beli teh hijau ni.. Actualy aku selalu minum brand ni kat secret recipe.. Hahahha.. Pekena ngan kek cheese sepotong!!! Mmg la tak kurus.... Secret recipe dr kul 3-6pm, klu kite beli sepotong kek, dia bg free coffee/tea tau.. Jom g SR... Haippppppppp!!!!



Twinnings green tea..
Sila beli di JJ shj okeh.. Sbb sblm ni aku cari kat carrefour, giant, bansoon n grand union, mmg aku tak jumpe..

Ari tu, cik rati kate teh ni rm12+ je, tp disebabkn jj card aku expired, aku kna rm16.50.. Anyone bole confirmkan harga teh ni?

Dlm satu box ni, ade 25 sachet utk 5flavor.. Means 1 flavor ade 5 sachet..



Green tea & apple... Mmmm.. Wangi ^_^


Green tea & orange


Pure green tea.. Klu nk lebih efektif, takmo tmbh gula..


Jasmine green tea.. Harummmm.. Flavor ni la aku selalu minum kat SR


Green tea & lemon


Jom minum teh hijau ramai2.. Lps berbuka mkn murtabak, roti jala, ayam percik madu, nasi kerabu ngan roti john, then kna la minum teh hijau.... Sbb kang ade yg tak muat bj ry kang..,,

23 Juta Org Sayang Saya:

Lyena Vee said... [Reply to Comments]

my fave tau green tea! tu jugak sebabnyer slalu g japanese food. nak buat sendiri, malas. hahaha

rati said... [Reply to Comments]

dulu hanya ada flavor epal, jasmine, java. tahun 2007. so time tu harga dia RM11.65. murah kan. saya beli epal flavor dan sinus pun sembuh buncit pun hilang. itu kisah tahun 2007.sekarang naik harga cos dia jual flavor campur2 mcm ni. tapi jasmine masih ada rm11 plus ke 12plus. harga rm11.65 tu 4 tahun lepas lah!hahaha. zaman kebuncitan i kembali lpeas 4 tahun, tgk tgk harga twinning pun dah naik.ssshhhhh..lemon+green tea tu yummeh!

oshin-jamel said... [Reply to Comments]

waahhhh!!!!!best nie kne mnm nie...tp kt kuantan xde jj..hmmm..sdey :(

Sholihah said... [Reply to Comments]

vee: hahahah... buat teh ni paling senang,, rendam dlm air pns je.. takyah buh gula... sukejapanese food eh.. kite suke sushi dia je... hehehe

Sholihah said... [Reply to Comments]

cik rati; ya la.. berak i sgt senang lps minum teh hijau nih.. hahahahah.,.. hopefully berat bole trn ckit sblm ry nih...

Sholihah said... [Reply to Comments]

kak oshin: nk kirim pun bole.. ni cust nor br kirim 2box ni... heheh ^_^

siti soleha said... [Reply to Comments]

Akak, Teh hijau mmg bagus, lepas makn minyak2 or benda berlemak teguk air ni, nanti dia kurangkan up to 70% penyerapan minyak/lemak yang kte mkn tu.. kte selalu beli F&N nye air kotak senang terus minum, tak yah bancuh2 hihi yg bestnye bagus tuk sistem penghadaman.

Sholihah said... [Reply to Comments]

ye ke sol? ni makin bersmngt nih!! den nk pki kebaya raya tahun nih... sol, klu minum teh hijau ni byk2, ade ape2 efek tak?

rati said... [Reply to Comments]

sholihah selama ni kamu susah berak kan? i baru teringat. moga green tea akan "flowkan" najis anda. teguk pastu push. keluar segala galanya.

rati said... [Reply to Comments]

if you planning pregnancy jgn minum. jgn minum time period. kesan green tea especially twinning sgt kuat.

Sholihah said... [Reply to Comments]

alamak.. dh masuk 4 ari i minum... hmmmmm,, takleh minum twinning la nih.. boh or lipton bole tak if im planning pregnncy... knp takleh minum time period?

rati said... [Reply to Comments]

cos tk bagus so jgn minum and stop asking things that i know less and care less. tak leh minum means tak leh minumlah. pesal degil ni?

siti soleha said... [Reply to Comments]

A'ah akak, masa kite pergi CINA , orang kt sana yang cakap cam tu, tp brand teh kat sana la:P , Pokok teh dia besar giler..xsama mcm Malaysia, tp memang orang cakap TEH hijau ni bagus tuk jaga badan :)

Sholihah said... [Reply to Comments]

cik rati: ya coz if i want to know, i must get the answer.... hohohoho

Sholihah said... [Reply to Comments]

sol: dh 4 ari minum, so far, sistem penghadaman dh lancar ckit.. sblm ni mmg hadapi masalah penghadaman.. hohohoho

Elya Roza said... [Reply to Comments]

kawan i minum..ada buasir lepas tu..huhu

Siti Asiah said... [Reply to Comments]

Tengah jatuh cinta ngan mende yg berunsurka Teh Hijau...:)

Siti Asiah said... [Reply to Comments]

tengah jatuh cinta dengan mende yg erunsurkan teh hijau...:)

Sholihah said... [Reply to Comments]

alamak.. ye ke... sy ni dh la mmg jenis susah berak.. haih...

Sholihah said... [Reply to Comments]

wahh.. satu kelebihan ni klu mmg suka teh hijau ni... hehehe

Teh Hijau said... [Reply to Comments]

Tak pernah cuba lagi teh hijau brand twinings ni.nampak macam menarik,ingat nak cuba jugak nanti.

- nak promote sikit ni..hehe Menjual Teh Hijau/Green Tea Ahmad Tea

Unknown said... [Reply to Comments]

Kalau belum kahwin minum air green tea ade effect ke?

Sholihah said... [Reply to Comments]

@Ieraa Zira supposed to takde masalah nk minum green tea utk org yg belum kawen or dh kawen.. heheheh

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...