Sholihah Collection

Contact lens terkoyak!!!


Alkisahnya...
Semalam bukak lens mcm biasa je.. Paginya, bile nak pki lens g keje, i rase pelik tgk lens i lain mcm.. Tak bentuk bulat.. Mcm ade bhgn terlipat..
Puas digodek, rupanya lens i terkoyak!!!

Oh tidak!!
I mula la panik..
I dh la jenis cpt panik!

Mcm mn klu serpihan lens tu tertinggl dlm mata??
Mcm mn klu mata i rosak???
Mcm mn klu ade bakteria dlm mata i??

Sepjg perjalan gi keje, jiwa i kacau..
Jgn buat main weh, mata nk pki lama niiii...

I g klinik, check mata, doc tak noticed apa2, sbb mata i tak sakit, tak merah, tak gatal..
Then i g kedai mata..
Kedai mata?? Ala, yg optometry ke ape ntah tu..
I check spek, check lens, check mata..

Luckily jumpe serpihan lens tu...
Klu tak, mmg tak tenang la hidup i..




Nampak tak tu? Serpihan lens tu...

Jdnya sepjg hari i pki spek...



Bukan i tak suke pki spek. Even i sbnrnya malas pki lens.. Leceh tau...
Tp bile i pki spek g keje, i cepat pening, migrain sume dtg..
Mungkin sbb lama sgt mengadap komp..
Seriusly i cpt pening bile buat keje opis pki spek..

Nak tak nak i kena beli lens baru...
Power i 275 woo.. Klu tak pki, mmg jalan teraba raba la..



So kawan2, jaga la mata and lens anda baik2 tau...

Abggg!! Nak carrot...... Uwaaaa!!

3 Juta Org Sayang Saya:

QueeN TerataI said... [Reply to Comments]

pakai spec jela senang... power mata i almost 500 tau.. lg x nampak yooo

ReeneeRaaid said... [Reply to Comments]

itulaa.. kite skrg ni pon dah malas pakai lens. so kite start beli lens pakai buang. Senang dan mata pon rasa fresh.

Btw, kite pon penah kena situasi macam ni. Serpihan lens tertinggal dalam mata. tp 2-3 hari, serpihan lens tu kuar sendiri bersama2 dengan taik mata :P

Anonymous said... [Reply to Comments]

Mcm mana jmp lens tu? Msa cek kt kedai mata tu ke ? Jumpa dlm mata ?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...