Sholihah Collection

Paprik Ayam Berleha

Haaaaaaa... Tu diaaaaaaaa.. Leha dh stat bersilat kat dapurrrrr.. Bkn senang nk merasa air tgn leha tauuuu... Org bertuah je yg dpt merasa.. Hahahahah.. Bkn ape, aku ngaku aku mmg jarang masak.. Aku bukan tak suke masak,, tp bile aku masak, aku suke rmi2 yg mkn, then mknn aku kna habissssss!! Skrg kan aku berdua je ngan ensuami. Bile balik keje tu, rase mcm lg senang klu tapau mknn.. Dr aku kna penat siapkan bhn memasak satu hal, memasak satu hal, mengemas balik brg memasak td satu hal.. So aku decide ari cuti je aku masak,, tu pun lauk simple2..
Alkisahnye smlm abg ipar n biras aku nk iftar kat rumah aku. Ligat aku pikir. Dlm peti ais tggl lauk ayam je, ape nk masak... Ensuami suh grg kunyit, kang klu takde kuah, tercekik lak org mkn. Then decide masak ayam paprik..

Thnx kak pah n buku resepi akak (aku mintak resepi dr jiran sebelah, mintak resepi, dpt ngan daun limau purut sekali, dh takyah beli., gagagaga)

Tadaaaa.. Aku dh stat bersilat,, jom kte bersilat sama..


Hirisan ayam


Bawang putih, bwg merah, cili api, daun limau purut..



Carrot, bunga kobis, serai, tomato



Kicap


Sos tiram


Caranya:
•Tumis bwg putih,
•then masukkn ayam,
•dh masak ckit ayam tu, masukkn sos tiram ngan kicap,
•then masukkn daun limau purut ngan serai ngan cili api..
•Kelentang kelentung ckit kuali tu, klu nk kuah lebih, bole masukkn cmpuran air ngan tepung jagung...
•Haaa, last sekali masukkn garam, tomato, bunga kobis ngan carot..

Phewwww.. Lega... Licinnnnnnnnnn paprik ayam aku... ^_^
eh, tp kan, ade beza eh paprik merah ngan paprik kuah hitam nih..
ensuami suke yg ni, tp kite suke yg merah...
ape beza dia eh?

0 Juta Org Sayang Saya:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...