Sholihah Collection

Things Aku Selalu Bawak Time Travel Part 2


haaaaa..
sambung part 2
part 1 citer brg2 toiletries kan
part 2 citer brg2 basic yg sgtttttt pentingggggggggg



1- passsport
takde passport cmne nk travel kan
passport ni mmg aku selalu letak dlm sling bag aku time travel
takut gak deme ingt aku warga deme, tak bg aku balik msia
haruuu kannn
then ko selit la sebtg pen
senang nk isi borang putih
takde sibuk kang kat kaunter br nk cr pen



2- kamera
takde kamera, rentikan la g travel
klu mmg hantu bergmbr, bwk la chrgernya sekali
memory crd camera 2g tu, ko fullkan ngan gmbr
so tak la sia2 bwk kamera godang2 kan


3- travel bag
disebabkn aku ni ala2 sailormoon, harus la beg aku ade munge2 cinta kan
ni beg br nih
tanda harga tak bukak lg
aku sukeee giler beg ni sbb ade munge2 n ade roda
then handle nk tarik roda tu kte keh sembunyikan dlm pokt klu tak nak pki
rm40
ceritanya, mlm sblm aku travel ni, dh cntikkkkk punye packing
elok je angkat ke ruang tamu
zasssssssssssssss
koyak beg aku bhgn zip tu
sblm tu lg beg tu dh mcm uzur
dh tetas2 ckit
aku belasah gak pki
hambik
kul 12mlm mn nk cr beg baru
nasib bek dpt pinjam beg biras aku
then cepat2 la cr beg baru
ade gak travel bag yg pki kat blkg tu kan
tp aku ni jenis careless
then aku suka imagine kang org amik brg dr blkg beg tu, aku bukan sedar pun

4- pakaian
klu travel ni mmg takyah bwk baju byk
yg aku selalu bwak:

-tudung bawal 1, selendang 1, mayraa 1
-jeans, aku bwk sehelai je
-baju, aku selalu bwk dlm 4 helai je, then crdigan wajib bwk sehelai.
-baju tidur, sepasang
-innerware, ni sendirik mau ingat nk bwk brp helai, aku mmg selalu bwk lebih, biaq lebih jgn kurg


5-hand sanitizer
bg aku , ni sgt penting laa
kte tak tau tpt org mcm mn kan
tgn kna selalu bersihkan
mn nk cr paip air kan
so, bnda ni penting
supaya kite tak sakit kat tpt org
bnda ni aku mmg letak dlm sling bag




6- duit
haaaa
tu diaaaa
no money no talk meh
bole siap2 tuka kat tpt sendr or kat tpt kte nk g tuh
tp better tuka siap2 la kan
sbb kte tak tau tpt org
klu ditemberangnya kte, cmne

7- ubat tahan sakit
jgn bwk byk2
sepapan cukup la
sekadar persiapan klu kte sakit
ni pun aku letak dlm sling bag

okiess
tu je la yg aku highlight kat cni
klu sesape nk shre info utk brg ape lg yg kna bwk time travel, dialu2kan ye
^_^

0 Juta Org Sayang Saya:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...