Sholihah Collection

Kecelaruan Perasaan

Kringggg! Kring!!!!!!! <<<-- bunyik jam loceng aku.....
"yang, bgn yang... ayg g mandi dulu"
"dh pukul brp bang...."
"630"

"bang, nk berenti keje bole tak?"

ni dialog wajib aku n encek suami di pagi hari..... hmmm... tup tup, kul 757am aku dh terpacak kt opis... aku selalu tak cepat2 turun dr kete.. aku renung dulu opis aku dr dl kete,.. "nk benti ke tak, nk benti ke tak" hmm..lps tu, br aku bukak pintu, then aku menapak malas2 ke opis aku...

then aku punch in..then kul 8, aku on pc.. then g bekpes ape2 yg ade la kt pantry... dlm 15minit bekpes, then aku g pc aku balik..then sume opis mate mmg dh ade dpn pc... hmmmmm...kul 1 rehat, ade yg g surau,ade yg masih dpn pc...then kul 5, ade yg terus balik,ade yg ot smpi mlm.... ni mmg rutin harian kerja aku... @_@ (menaip smbil sobb....sobb...srettt..) hish, ade gak yg menangis dpn pc ni kang....

tiap2 pagi, dh tanam niat nk fokus keje, tp takleh..... ssoobb..sobb..sreeetttt... nk ckp cmne eh... ha... dlm hati,, gedebuk gedabak perasaan ni... antara keterpaksaan, keterelaan, keperluan, kewajipan, kekecewaan, kehendak...semua tu bercmpur2... klau air batu cmpur, best gak layan, ni perasaan bercmpur, bole jd gila dibuatnya....kecelaruan perasaan gitu....

"abg, bole tak nak jerit"
"jerit la"
"AARRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!" (takyah pki speaker, suara aku mmg lantang dlm mengalunkan jeritan batin aku ni)

Ni pun dialog kami klu aku n encek suami balik keje sme2..And luckily cermin kete myvi keluaran perodua sgt jitu dan kebal.. dpt menampung jeritan batinku ini...

aku bukan aku... tu gmbrn diri aku dlm waktu opis hour.. tak huha huha..tak jerit2.. tak main2..tak sembang2...tak gossip2... tak nyanyi2....tak photogedix2... ckit lg aku leh jd giler....

byk perubahan dlm diri aku... ekceli perubahan yg negatif.... sshhuuuhhh...ssshhhuuuhhh..g jauh2 en.negative.... ssshuuuhhhh....tp en.negative degilll...dia takmo gii........ cmneeeeeeeee???

ok!ok!ni mmg bukan gmbr aku! aku pinjam je gmbr ni! aku tak dpt buat posing mcm ni kt opis!


0 Juta Org Sayang Saya:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...