Sholihah Collection

Makanan Pembakar Kalori

Ari ni tibe2 rajin lak nk google psl fat burn food.. memandangkan smlm g timbang berat, tp berat tak turun2... nasik dh lame tak sentuh... dh mule joging dh ( sekali sekala, berkala-kala), tp jarum penimbang tu tak gerak2 dr takuk lama.. awat aih.... salah cara ka apa, tak tau la... org tua2 kate, klu nk kurus, jgn asik sebut je nak kurus, kang tak kurus2.... hmmmm....

1. Air- aku dh mula belaja minum air bergelas2 sehari, ulang alik ke toilet sbb nk terkucil, jgn cerita la...

2. Sup- aku rajin mkn sup skrg ni..kdg2 , balik umh tu, terus siang sayur, bwg sume, aku masak sup sayur... en.suami pun suke mkn sup sayur haku tuh,, aku tak tau la dia nk amik ati aku je ke ape kan... hahahha...

3. Oat- ha...mende alah ni aku mg tak suke... tak sedap langsunggggggggggg... lg la klu dia dh kembang2, kembang semangkuk tekak aku nk telan....

4. Yogurt- ni aku suke...tp aku takleh mkn ari2, sbb aku ni jenis pembosan... mmm...paham tak maksud di sini.. pembosan iaitu org yg cpt bosan, bkn membosankan.. klu la ade yg ckp aku ni jenis membosankan... sedihnyeee...smpi atiiii....

5. Daging isi putih- dlm erti kata lain, bhgn daging ayam ke, lembu ke, yg isi putih, means takde lemak, kulit, dan yg sewaktu dgnnya... ni aku mmg suke.. aku suke ayam part dada,.... hehehe...bersih je kan... nk kopek nk mkn pun tak susah.. hehehehe....

6. Cili- Aku jenis tak tahan pedas sgt sbnrnye.. tp ku tahan jebat klu smpi part sambal belacan.. tibe2 teringat lagu saiful apek...
Cinta itu bole diumpamakan mcm mkn sambal belacan...
Walau pedas hingga mengalir air mata, namun masih dimakan juga...

7. Teh Hijau- ni pun aku dh mula amalkan.. ade pegawai aku ckp, dulu perut dia agak muncot, tp dia amalkan minum teh hijau, so far, peyut dia dh kuyus... huhuhu.. dan aku pun terpengaruh,. tp perut aku masih muncittttt.... >_<
pssstt.sy sukakan brand Twinning utk Green Tea.. sgt wangi.....

8. Limau gedang- mmmmmmmm,, ni buah mcm mn ye.... mmm....tibe2 malu sendr sbb aku tak tau limau gedang tu hape...mungkin spesis mcm limau kot....

9. Brokoli- yeah! sayur ini sgt sedap... luckily aku sukakan sayur inih.... sayur ni bole masak ape lg ye selain sup sayur.... ...
Mode: thinking

10. Epal- ade org kate nk diet kna mkn epal hijau, sbb epal merah itu manis.. n ade org lain kate pulak, nk diet kna mkn epal merah sbb epal hijau mencepatkan rasa lapar... si...mn satu yg betul....

0 Juta Org Sayang Saya:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...