Sholihah Collection

Aku nak jadi Puteri


tau tak nape nickname aku Puteri Sholihah?

kecik2 lagi
aku dh tgk cerita ni
cerita ni yg buat aku tiap2 ari berangan nk jadi puteri raja
berjerawat muka aku duk asik berangan je

Puteri Impian
tahun 1997
waktu tu umur aku 12tahun
12tahun dh gatal stat berangan eh
tsk tsk tsk
yg Amy Mastura, Cico ngan Hairie Othman berlakon
gile ahhhh

ari2 aku putar main vcd cerita ni
sume dialog aku hafal

seingt aku
ni VCD pertama yg di beli sbb waktu tu ktorg br ade VCD player
nmpk?
besar tak peranan kenangan kte time kecik2
sbb kdg2 bnda yg kte tgk time kecik mempengaruhi kte smpi kte besar
 

"Puteri Nora, apa impian awk"
"jadi Puteri raja"
"dan stesen tv tu tunaikan impian awk?"
"bole laaaa"
"biasa masuk istana?"

gile ahhh
ade tak citer mcm ni yg realiti punye?
beruntungnya klu org biasa leh jd Puteri

tp aku frust tul laaa
apsal puteri Nora pilih si jurukamera tuuu
klu aku..
opkos la aku pilih jd Puteri rajaaa
ape jeeeee
then dh la citer Puteri Impian 2 sbnrnye si Cico tu ade makwe dh, yg Sarimah Ibrahim berlakon tu
tamo tamo tamo
pangkah the endingggg

then ade satu lagu dlm filem tu
smpi skrg aku ingt
tp tak jumpe video klip dia

Aku raja kayangan
dia permaisuriku
hidup dlm keriangan
pakai indah serba baru
ooooo oooo ooo yehhhhh


sejak dr itu
aku dpt nickname aku
Puteri
 dengan harapan aku leh jd Puteri betul
jd aku membesar dgn angan2 aku

dh besar2 gadang ni
aku jumpe Putera aku yg comel
Putera Mior
jodoh kan rahsia ALLAH SWT
so, ALLAH SWT dh tau, Putera Mior aku je yg sanggup layan kerenah Puteri sorg ni
stay with me forever, Abg

peace
 


2 Juta Org Sayang Saya:

annie_jane62 said... [Reply to Comments]

putera Meor ek? wakakaka... ko soh VC kurniakan darjat kebesaran ar

Sholihah said... [Reply to Comments]

klu bole suruh, dh lama aku suruh dh.. hahah.. ni acc panda ke lyn ni?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...