Sholihah Collection

Malang kan takde bau








Malang itu tidak berbau...
Badan aku yg berbau peluh ni, balik dr keje...

Mcm biasa, balik keje, aku akan lalu bulatan perodua tu..
Aku nk masuk ke kiri..
Aku tgk kancil dpn aku ni ok je..
Aku pun pndg la ke kanan sekejap nk tgk kereta, without tekan brek n tekan minyak..
Elok je aku pndg dpn...
Dah gedegangggggggg!!!!!!

Ternganga siotttt.,
Tangan di mulut mata ke dpn dh..
Aku langgr org ke org langgar aku???
Ye...
Aku langgar org
Dlm kancil tu ade 2laki 1pompuan,,

Waktu tu aku mmg dh tak bole pikir ape..
Aku tak nak nangis tp airmata aku jatuh sendr jugak2!!!
Aku ckp elok2, mintak tuka no, nnti aku tepon balik..
Lgpun waktu tu jalan tgh sibuk..
Longkai pun dh menyibuk..
Mamat baju kotak merah tight in tu, dgn muke kerek, "mn bole kak, skrg ape nk buat, klu repot polis, akak yg kna saman"
Perghhhh, kerek ko ye.. Mentang aku pompuan sorg..
Klu aku tak langgr ko, konfirm ko yg langgar kete dpn ko yg brek mengejut tu kan..

Kete dpn ko brek ngejut, ko smpt brek, aku tak smpt brek, kira bad luck aku la..
Ko tak leh consider ke..
Aku tgk kemek dia takde la truk sgt smpi bonet jatuh ke ape..
Tp sbb aku pompuan kann, korg rmi kan...

Aku pun tepon la ensuami...
Byk kali tak berangkat...!
Guys, dgr ye.,. Klu isteri anda call, sila alert!
N sentiasa pastikan klu bini korg tepon, korg angkat!
Mana tau bini korg mungkin dlm bhy ke, masalah ke, kan??

Lama lps tu, br dia angkat kol, trus suh dia dtg, deal ngan budak tu, sementara tunggu ensuami dtg, si driver ngan pompuan tu masih bole borak ngan aku.. Deme yg tenangkn aku.. Memndgkan aku dh pucat n gabra semcm.,
Yg lg sorg tu, yg kerek tuuuuuu... Huh... Sakitt ati...

Lps ensuami dtg, ensuami trus bwk deme g bengkel. Memndgkan cuti raya cina, byk bengkel masih tutup. Ade la satu bengkel india ni. Dia kata utk ketul rm200, utk cat rm300, total rm500!
Aku tak tau la ko nak ketuk kereta ke ko nak ketuk aku!
Trus aku telan liur.
Rm500!
Ensuami trus suh aku balik dr aku terkedek2 ikut deme cr bengkel.

Balik tu aku bwk kete 40km/j je..
Lutut ketaq lagi....
Smpi rumah, aku trus terlentang..
Teringat blik accident td.
Smbil tunggu ensuami balik , mcm banduan tunggu hukuman nak dijatuhkan..

Aku dh bersiap sedia dengan telinga kebal..n senjata rahsia pompuan..
Aku dgr je bunyik motor dia, aku dh siap tisu kat tgn..
Dia bukak je pintu...,,

Uwaaaaaaaaa!!!!

Setel...
Dia bebel aku dgr..
Dia marah aku nangis..


4 Juta Org Sayang Saya:

ReeneeRaaid said... [Reply to Comments]

sabar sholihah. kite kadang2 xbleh elak accident mcm ni.

Sholihah said... [Reply to Comments]

tu la.. tak kte langgr org, org langgr kte.. bnda nk jd sbnrnye... :(

Unknown said... [Reply to Comments]

err mcm tak patutlah ensuami tu marah.. sepatutnya dia yg comfortkan you.. aduii ni lagi kena marah.. isk.. isk..

Sholihah said... [Reply to Comments]

actualy dia more to membebel yg berbaur penegasan... hehehe.. tu yg kte rase dia mcm marah.. ^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...