Sholihah Collection

Masuk Hutan Lagi? Never!


well, asik cerita psl umh je
aku oun naik bosan dh
minggu lps nk habaq mai
aku cbuk ckit..
penyibuk??
bukan laaa
aku cbuk memikirkn psl prog kat opis aku
dlm utan u ollssssssss

malam sblm gi, jnuh la aku bertny ensuami
apa kna pakai, ape kna buat, ape kna elak
abis stokin ensuami aku rembat, bj dia pun aku rembat, sume dia nye aku rembat


so, aku ditugaskna beli roti
abis 3 kedai aku g borong roti saje


first day kat sana ok lagi
dgr taklimat je


ni semu geng Mayraa
hehehe
smpat promote lg nih
bkn ape, senang gile Instant Hijab Mayraa nih
g mn2 pun senang pki
masuk hutan pun senanggg

aku tak lena tdo seminggu pikir psl masuk hutan ni tau...
muke yg terpampang godang besar ni , pernah sekali je masuk hutan
tu pun time darjah 6
ade program kat Bukit Ekspo je
tu pun jenuh la nangis tak nak gi
tp cikgu paksa
sudahnya, org lain mandi paip berkemban, aku mandi paip berkemban gak, tp siap pki tshirt
so, tshirt je yg basah, aku tak basah mn pun
lbh kurg tak mandi jugak ler
takuttt..
klu ade serangga masuk
erghhhh

Geng Mayraa Gegegirlllllll


pagi2 dh bgn...
padahal hari sabtu nihhhhhhhh
hari sabtu ahad mn leh bgn awal!!!!

muke ade senyum lagi
dlm hati sape tau

Program Pemanntapan Budaya Kerja Cemerlang
Team: Penerbit
Lokasi: Hutan Simpan Ayer Hitam, Puchong
Tarikh : 10 Mac 2012


aduii.. time dh nak grk la tali kasut asik tercabut jerrrrrr
erghhhhhhh!
aku dh cuak dh, takut aku asik tertggl dlm hutan sbb betulkn tali kasut

bukti aku dh masuk hutan


hambikkkk
sepjg trekking, peluh dh mcm air hujan dh
mau tidak
dh la aku pki baju ketat ensuami yg kaler merah tu, then pki lak tshirt
then aku pki legging
then aku serungkup ngan stokin pjg
then aku pki track suit
panasssssss derrr!!!!


ensuami kata klu bole jgn gi tpt2 byk daun
nnti ade pacat
dak2 opis lak byk lak main psl pacat
aku dh la dr kecik2 aku tgk citer yg pacat ke lintah tu masuk dlm perut pompuan tuuuu
takutttttt!!!!


sepjg trekking aku mmg serungkup kepala ngan towel

'manalah tau, kalau2 ade bintanag ats pokok, jatuh menimpa muka, kan muka kite akan mendapat cacat tuanku"
(dialog Musang Berjanggut daaaaaa)


jauhhhhh juge trekkingnyaaaaaaa!
ke Kolam 2


seronok korg mandi ehhhh
korg tak tau aku terseksa nk masuk hutan ni!
semput napas aku tauuuuuu
ade yg terjun tiruk la, kuak katak la, hape la bagai
yg aku tgk, ade opismate pompuan aku , pun terjun tiruk gakkkk
gile sempoi!!!
tabik spring la kat ko!!!


tp mmg tak dinafikan la air dia cntikkk
hijau jernihhhh
leh nmpk dasar
aku tgk je korg mandi
pantau jaga rotiiii...
hahahahaha



mmg cntik kolam dia
tp klu la aku leh duduk santai tanpa memikirkan pacat yg mungkin masuk bwh baju aku, dlm kasut aku, dlm tudung aku, kat blkg aku
mungkin aku leh bersantai2 tgk keindahan alam semesta ciptaan Allah SWT
haaa
hambikk
ayat buku kauuuu...


ok la..
fine la...
aku bukan ngengada jenis tak mo masuk hutan
tp sdgkn air terjun pun aku tak suke
apatah lagi hutan
dulu air terjun kna paksa mandi pun sbb mama paksa mandi
tak mandi, mama tak bg mkn
so, terpaksa mandi
then nnti time nk tuka baju, risaunyeeeeee
kot org skodeng ke, ape ke, toilet2 kat air terjun dh la mcm ape
erghhhhh!

ala .. biasa la...
mcm la ade sesetgh org yg jenis tak suke mall, (<-- ni suami aku la)... aku suke mall (<--- walaupun tak beli ape2, aku sanggup pusing satu mall cuci mata...)
sesetgh org yg jenis tak suke pantai, aku suke pantai
sesetgh org yg jenis suke hutan, aku tak suke hutan

bagi aku, klu aku bersantai, aku lagi suke bersantai menghadap laut
^___^



0 Juta Org Sayang Saya:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...