Sholihah Collection

Pengalaman Nak Masuk Rumah Baru?

semalam
seharian smpi ke mlm menguruskan persiapan nk masuk rumah baru

atas katil
membaringkan diri dengan tangan di atas dahi

duit macam air mengalir skrg
sedar tak sedar
dh berpuluh ribu habis
simpanan aku n ensuami hampir kontang
nasib baik aku smpat beli ape yg aku nk beli sblm nih
makan ape yg aku nk mkn
pergi mn aku nak pergi
sbb lps ni bermula la sesi mengikat perut


rata2 aku tny, sume yg masuk rumah br mmg abis berpuluh ribu
simpanan kna mula dr zero balik
setahun dua ni financial akan tak stabil
bersediakah aku..
seram nieyhhhhhh

mmg byk yg perlu dikorbankn utk rumah sendiri
melabur utk rumah sendiri

anyone ade pengalaman utk masuk rumah baru?
jom la share kat cni
hati tgh tak keruan nih
T_T

bukti: purse pun dh kosong ni :(((

8 Juta Org Sayang Saya:

QueeN TerataI said... [Reply to Comments]

sya pun dlm proses nk masuk rumah baru.. berhabis lebih sikit utk rumah sendiri apa salahnya.. yg penting kita dah ada rumah.. bkn lg menyewa.. frankly mmg habis bykla kalau masuk rumah baru... almost 30k gak lego.. :)

veesakura said... [Reply to Comments]

masuk rumah sendiri, memang camtu. tapi, puas ati sebab leh deko rumah sendiri. macam i, i tak buat pape renovation pon. cuma beli barang rumah jer. tu pon dah abes banyak. takpe, deco cket2. sabo yer. hehehe

kak shira said... [Reply to Comments]

msa akak dulu msa menyewa dah banyak beli barang rumah..so masa nk masuk rumah sendri xterasa sangat semua nak beli barang baru..tp mmg terasa sikit la sakitnya bila rumah sendiri ni kan..nak deco lg, psang grill n mcm2 la..tp berbaloi..ape2 pn selamat memasuki rumah baru..

shada said... [Reply to Comments]

selamat masuk rmh baru :)

Sholihah said... [Reply to Comments]

queen: tu la.. sedar tak sedar.. almost 40k .. padahal rase tak buat ape pun.. sob sob....

Sholihah said... [Reply to Comments]

vee: mmg buat ape yg termampu je... :(

Sholihah said... [Reply to Comments]

kak shira: tu la, patutnya dr awal2 dh prepare brg ckit2, takde la sederap nk beli kan...

Sholihah said... [Reply to Comments]

shada: thnx.. same goes to u.. tgh tunggu kunci je kan? ^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...